ART-BY-VANESSA

Mobilfri dag kan behövas.
Idag har jag haft en mobilfri dag just eftersom jag alltid så fort jag vaknar alltid tittar runt på Instagram, Facebook och bloglovin innan jag stiger upp och gör något vettigt.
Det kan ta upp till en timma innan jag är klar. Sedan ska man inte glömma alla timmar under dagen jag kollar alla sociala medier. Herregud. Fatta hur mycket tid jag slösar av mina sommardagar på att glo på mobilen. Att städigt behöva vara uppdaterad med vad alla gör haha.. 

Så idag bestämde jag mig för att lägga mobilen och datorn vid sidan och försöka göra något vettigt med den långa varma dagen.
Jag joggade innan frukosten ner till viken med Kasper(Samuels hund) och hur skönt som helst var det! Jag kände mig så bra! Jag satt på toan innan och ba "ska jag eller inte?" och svaret brukar oftast vara "jag orkar inte.." men efter att pumpat i mig en massa peppcitat så kom jag fram till det mest kända citatet av alla "just do it!" och sedan kastade jag mig ut och det är jag glad över. Det är så sjukt skönt att jogga här för det är så himla fint. 

Senare då jag kom upp till stugan igen så åt jag först en stoooor frukost och sedan bakade jag kladdkaka och hallongrottor med Samuels mamma Erika, sedan badade vi. Fast det var molnigt och blåsigt så vågade jag hoppa i och det var nog det mest uppfriskande jag gjort på många år haha.. Avslutade sedan det med fika som vi bakat innan. Med melonbitar, hallongrottor, kladdkaka och kaffe! Och inga tankar i huvudet om att jag måste hålla koll på alla bloggar osv.
Ni alla borde testa detta för man mår mycket bättre, och får mer att göra just eftersom man inte kan slösa tiden framför just datorn eller mobilen som jag oftast brukar göra flera timmar om dagen. 

Jag själv blir helt galen då jag inte håller koll på folk och det känns som om man inte har något liv utan sin mobil. Man känner sig som tom eller något. Men jag har kommit fram till att det är då man alltid sitter vid mobilen eller datorn som man "inte har något liv" . Om man tar bort de två så söker man ju efter andra saker att göra liksom. Kanske pyssla, fotografera, bada eller något annat kul. Visst kanske inte alla är lika beronde av datorn och mobilen som jag men jag vet att många är det. och det är viktigt att inte vara i den där lilla bubblan hela tiden. Man måste leva.  

Testa tycker jag att ni iallafall borde göra just eftersom man liksom kan tänka på andra saker än på vad andra personer gör med sitt liv. För hur patetiskt är det inte egentligen att sitta och va avundsjuk på andra som gör så himla mycket i sitt liv och laddar upp det på Facebook och sedan må dåligt av det?

Gå ut och lev du med då istället för att sitta inne och deppa! :D 

Jag menar inte att alla bara ska skita i datorn och mobilen men jag tycker inte att man ska vara helt besatt av det heller. Man kan liksom sitta vid datorn någon timma om dagen istället för flera timmar. Hoppas ni förstår och inte tar detta på fel sätt!
Linnea

Låter som att du har det jättebra där! :)

Svar: ja super bra! :D
Vanessa Ljundahl

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress