ART-BY-VANESSA

Svar på fråga om kameror

För det första är det jätte kul att ni ber mig om råd om kameror osv. 
Och för det andra tack så mycket(!!!!) för att du (vem du nu är), gillar mina bilder! Det betyder jätte mycket. 

Svar på frågan: 
Alltså, hm.. de flesta systemkameror är ju bra, men den som jag använder (canon eos 600d) är till för "nybörjare" . Canons modeller är sorterade så att de som har 3-siffriga namn (tex canon eos 600d, canon eos  550 osv) är nybörjarkameror och kostar ungefär runt 3- 5000 :- , 2-siffriga är nybörjar kameror fast lite mer avancerade eftersom de har två skärmar för att underlätta osv (dock är 7d nästan samma som 60d) och kan kosta runt 5-7000 :-..  Och sedan kommer fullformats kamerorna som kan kosta upp till 30 000 :- och som professionella fotografer oftast använder. Det är då Canon eos 5d mark serien. Vet dock inte om det finns nå mer..

Men om du vill ha en nikon eller ja, några andra kameror så får du ta reda på det själv eftersom jag inte vet något om de kamerorna, men det du ska veta så är det samma innehåll i alla kamerorna, bara ett annorlunda utseende i menyn och på själva kamera husen och objektiven. 

Då jag letade kamera testade jag kompisars kameror, och gick till Media Markt och frågade en massa och testade flera månader innan jag köpte såå ja, det är det jag kan ge dig som tips. Forska om kameran och jämför med andra kameror till du är helt nöjd! 

Hoppas du fick det du ville ha svar på :) Och fråga gärna mer om ni undrar över något. 
:)

Tack för ditt svar! :)) glad att du svarade som ett inlägg. Gulligt av dig :) .

Svar: heheh så lite så! Glad att hjäälpa till ! :)
Vanessa Ljundahl

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress