ART-BY-VANESSA

Julnaglar och Relationscoachen Vanessa.
Mina nya julnaglar ser ni ovan! Tutorial kommer senare.

Jag har varit så himla produktiv nu dem senaste dagarna. Och det beror väl mest på att jag och min kära Jack inte umgås med varandra stup i kvarten, utan vi har bestämt att vi ska vara utan varandra oftare så vi saknar varandra extra mycket.

Vi båda har haft förhållanden där man alltid umgås och det blir som ingen "spänning" kvar. I början var det sjukt jobbigt. Men nu är det skönt att kunna vara hemma och pyssla och ha sig, och sakna. Det är nog det mysigaste med ett förhållande. Och sen då man ses så e man helt uppspelt av att se honom och man är bara galen i varandra.

Jag tycker det är bra att inte vara för inne i sin partner. Man ska kunna vara själv och må bra då med. Jag själv har svårt att lita på Jack, dock vet jag inte varför, för han har absolut inte gjort någonting osv, men min självkänsla är som den är och jag är mest rädd för att bli lämnad. Speciellt av någon som jag älskar så mycket.

Jag blir så att när jag är i ett förhållande så kan jag kasta bort allt, och bara vara med min pojkvän. Jag är sån för jag blir beroende. Detta pågrund av vissa saker i min barndom och jag kräver vääääldigt mycket uppmärksamhet. Men denna gång vill jag inte vara så. Jag var så i början, ett par månader. Jag slutade gå till skolan, kunde inte vara utan honom för då vart jag djupt deprimerad och kunde ibland bryta ihop och gråta, Jag bara satt och gjorde ingenting för jag bara tänkte på att jag ville att han skulle skriva. Alltså herregud. Detta är inte bra. Men nu är iallfall allt bra.

Jag vet inte varför jag delar med mig av detta, kanske för att hjälpa dem som har det som jag. Som känner att de är helt inne i sin pojkvän och som jag, inte har någon livsglädje om de int umgås med sin partner.

Allt handlar väl om att inte umgås med sin partner ofta, för då skapar man en vana att alltid ha personen vid sig och då blir man rädd när man är ensam eftersom det inte är vad man är van vid helt enkelt. Man ska vara ärlig och berätta hur man känner och inte hålla de inne. För det blir bara jobbigt för båda i längden.. Lyssna och lär hur din partner fungerar och tro inte hela tiden att allt han är sur för är ditt fel. Lita på att han vill vara med dig, och bara med dig. Och ha kul! Överanalysera inte! :)

Mitt problem är att jag ALLTID då han gör något fint kommer att tänka "men tänk om han gör så för att....*något negativt*" fastän han sagt att han aldrig gör eller säger något om han inte vill. Min hjärna suger upp allt som är något negativt. Det du ska göra är att fighta tillbaka med positiva tankar!

Hoppas detta var till någon hjälp.
aina [fotoblogg]

Såå snygga naglar :)

Svar: tackar! :)
Vanessa Ljundahl

Linnea

Bra skrivet :) Det hjälper säkert andra!

Svar: tack så mycket Linnea :)
Vanessa Ljundahl

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress