ART-BY-VANESSA

Hemligheten till lycka.
Mor och bror innan maten

Eftersom brorsan kom med en kommentar om att jag aldrig skriver något om Jack så tänkte jag, ja men visst. Varför inte. Nog tycker jag att jag skriver om honom men tydligen inte lika mycket som min brorsa tycker man ska göra haha...


Jag vaknade iallafall upp av att min finaste pojkvän drog bort alla skynken från fönstren så solen sken in, och direkt då kände jag att sommaren verkligen är påväg.

Det är nog det bästa. Att vakna upp utav solsken, som en glädjeshot av D- vitaminer som gör att allt dåligt som hänt bara försvinner. Och inte nog med det, han kröp ner i sängen och väckte mig med pussar och kramar. Bästa uppvaknandet på länge (har bara hänt en gång innan eftersom jag alltid vaknar flera timmar före honom.....) säger jag bara. Ibland älskar jag honom så mycket att det gör ont.

Tror nog att hemligheten till att vara lycklig är att njuta av de fina stunderna i livet, njut av naturen, av vinden i ditt hår, av hur våren luktar och känns, av vänner, av kärleken utan att tänka på annat än nuet. Även om man ibland kanske känner att man har mer jobbiga stunder än bra. När man är kär och galen i någon så går det upp och ner. Det är inte som någon jävla sagoberättelse där allt är bra hela tiden. Men denna morgon fick mig iallafall att inse att man ska njuta och bara försöka tänka på de fina stunderna så de överväger de negativa.

Livet är inte perfekt hela tiden men man väljer själv om man vill se allt det negativa eller det positiva.  Enligt mig är mitt liv bra. Även om det varje dag är jobbigt så finns ändå de små sakerna som gör att jag gillar livet, och jag tänker alltid att efter allt det dåliga så kommer det bli bra. Och inte tvärt om.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress